Optimizarea seo off page a site-ului consta, asa cum este descris ca “off page”, in actiuni in exteriorul site-ului. Un exemplu binecunoscut de majoritatea, este de crearea de backlink-uri.
Scopul final este de crearea de linkuri de pe domenii (site-uri) cu autoritati de domeniu si pagini mai mari. Beneficiul rezultat este transferul de autoritate catre site-ul care este dorit a fi optimizat. Toate acestea conduc la cresterea imaginii in mediul online, care genereaza trafic si implicit venit.

La ce folosesc crearea backlinkurilor?

Fenomenul de creare a backlinkurilor se numesc destul de simplu ca fiind link building. Pe scurt crearea de linkuri catre site-ul care se doreste a fi optimizat.
Crearea de backlinkuri catre site se face in 2 directii:
1. Direct catre domeniul principal, sau mai bine spus catre pagina principala sau homepage.
2. Catre o pagina de destinatie, fie pagina de articol, categorie de produse, sau produs / serviciu oferit.
Procesul de link building nu se face la voia intamplarii, linkurile trebuie sa fie relevante de pe domenii (site) cu autoritate. In procesul de optimizare seo off page, site-urile alese trebuie sa indeplineasca simultan 2 conditii:
- autoritate a domeniului mai mare
- autoritatea paginii sa fie mare.

Inceputurile link building

Isi mai aduce cineva aminte de directoare? Directoare firme, directoare web, website-uri asemanatoare cu Pagini Aurii.
Acesta a fost inceputul pentru backlinkuri, inscrierea site-ului in directoarele de tot felul. Nimic mai simplu, era nevoie de completat un mini formular care sa contina date precum:
- denumire companie
- scurta descriere
- poate si imagine sau logo
- nu in ultimul rand, site-ul sau domeniul.
O parte din directoarele web erau gratuite, celelalte platite. Dar, nu va ganditi ca suma perceputa era mare. Nicidecum…
In timp aceste directoare web, si-au pierdut din autoritate si importanta. Sunt clienti care inca mai au linkuri din aceste directoare, unele dintre ele nefiind securizate. Cand ne referim la securitate, ne gandim la cerintele minime de certificat SSL. Oare aceste linkuri mai sunt benefice?

Alte surse de creare a linkurilor

1. Bloguri
Crearea de articole pe bloguri cu audienta mare si implicit autoritate mare. Articole erau create de proprietarii de bloguri, acestia fiind primii content writeri. Se dezvolta un serviciu oferti sau un produs vandut in care era inserat un link catre site-ul dorit.
Important, si nu dezvoltam aici este cum se realiza acest link. Pe scurt, la finalul articolului sau ca ancora la cuvintele pentru care ne doream sa optimizam siteul.
2. Retele sociale
Majoritatea spun ca este nevoie de prezenta pe retele de socializare, pe care le stiti pe toate. Noi nu, din acest motiv nu suntem prezenti pe nici o retea de socializare.
Insa, multi iau in calcul acele semnale oferite de retele de socializare.
De multe ori o postare pe o retea de socializare este mai bine indexata de Google in detrimentul unei pagini din site. Oare are legatura si cu DA si PA?
DA - Domain Authority
PA - Page Authority
Crearea de banklinkuri este importanta, fiind un factor care conteaza in optimizarea seo a site-ului.
Ce s-ar intampla daca aceasta ar duce la o competitie de a avea cat mai multe linkuri.
Din experienta si din analiza noastra a mii de site-uri, numarul de linkuri nu conteaza.
Alte directii care ajuta procesul de optimizare seo off page sunt:
- advertoriale
- marketing afiliat
- My Business de la Google.

Cum sa domini SEO si sa ramai in mintea clientilor: Pareri si analize profunde

Cum sa-ti cresti afacerea prin optimizarea site-ului

Optimizare SEO